Harvassa bisneksessä netissä liikkuu niin paljon rahaa, kuin vedonlyönnissä ja kasinopeleissä. Vedonlyöntisivuston tai nettikasinon ylläpitäminen on hyvin kannattavaa, varsinkin jos pelaajia on paljon. Pelaajista ja veikkaajista vedonlyöntisivustot ja nettikasinot joutuvat käymään keskenään kovaa kilpailua. Kilpailu näkyy esimerkiksi siinä, että niiden kotisivut ja nettimarkkinointi ovat edellä lähes kaikkia muita aloja.
Tyylikkäät ja nopeat kotisivut
Vedonlyöntisivustoilla ja nettikasinoilla on tyypillisesti todella tyylikkäät ja nopeasti toimivat kotisivut. Sivustoilla käytetään html5-tekniikkaa ja sivustot toimivat responsiivisesti. Sivut latautuvat nopeasti ja ei ole väliä, minkä suuruisella ruudulla pelaaja sivustolla vierailee, vaan sivuston ulkoasu muokkautuu aina kävijän laitteen ja ruudun koon mukaan optimaalisella tavalla.
Vedonlyöntisivustot ja nettikasinot ovat edistyksellisiä myös erilaisten maksutapojen tarjonnassa. Monilla nettikasinoilla onnistuu esimerkiksi mobiilimaksu Zimplerin avulla. Zimplerillä rahan tallettaminen kasinolle onnistuu oman puhelinnumeron avulla. Zimpler casino siis toimii niin, että palvelu tallettaa pelaajan puolesta pelaajan valitseman summan verran rahaa kasinon pelitilille. Rahat siirtyvät parissa minuutissa, eli pelaaja pääsee pelaamaan välittömästi. Zimpler laskuttaa pelaajan tallettaman summan pelaajalta myöhemmin, eli kyseessä on siis käytännössä mahdollisuus pelata laskulla.
Kovatasoista nettimarkkinointia
Vedonlyöntisivustot ja nettikasinot ovat edellä muita aloja myös nettimarkkinoinnissa. Usein ne panostavat paljon esimerkiksi hakukoneoptimointiin. Heidän sivustoillansa on siis tarkkaan mietitty missä kohdissa käytetään tärkeimpiä avainsanoja, eli sanoja, joita pelaajat käyttävät hakukoneissa etsiessään pelejä. Rahapelien mainostamistahan on Suomessa säännöstelty todella paljon, esimerkiksi sen vuoksi, että Veikkauksella on monopoliasema rahapeleihin mannersuomessa.
Vedonlyöntisivustot ja nettikasinot joutuvatkin usein olemaan luovia keksiessään tapoja tavoittaa suomalaiset pelaajat. Monet sivustot tekevät esimerkiksi yhteistyötä SoMe-vaikuttajien ja muiden tunnettujen suomalaisten henkilöiden kanssa, koska voivat heidän kauttansa tavoittaa suuret määrät suomalaisia. Varsinkin uudet nettikasinot joutuvat miettimään uusia tapoja tavoittaa suomalaisia veikkaajia ja pelaajia, koska heidän brändinsä ei ole monillekaan vielä tuttu. Osa suomenkielisistä nettisivustoista toimii niin, ettei niillä ole varsinaista liiketoimintaa Suomessa, ja näin esimerkiksi uudet nettikasinot pääsevät mainostamaan tällaisilla sivustoilla. Kilpailu on kovaa tälläkin alalla, joten uudenlaisia mainostusratkaisuja nähdään varmasti jatkossakin.